1-677-124-44227
כתובת העסק
[email protected]
Image Alt

מבצרים ומצודות בגליל- דף לשכפול

מתחם יצחקי:

מצודה טבעית בצורת משולש, לכן צריך לבצרו באחת הצלעות בלבד.מתחם-יצחקי: ע"ש מגלהו יצחקי גל. ברמת-הגולן כ-5 ק"מ דרומית – מזרחית לקצרין. מתחם לא גדול אורכו 130 מ' ורוחבו 50 מ', החומה היא השריד הבולט ביותר המצוי בו. גובה החומה היום כ-5 מ', רוחבה בין 10-15 מ', אורכה הכולל כ-130 מ'. על פי החרסים ישוב מהתקופה הכנענית-הקדומה.

דולמנים– דול- שולחן. מן- אבן. מבנה הבנוי משתי אבני גוויל ניצבות, שעליהן הונחה אבן שלישית אופקית, בדומה לשולחן אבן גדול. אלה הם שדות קבורה מתקופת הברונזה הביינמית (תיכונה 1), בין 2200 ל- 2,000 לפנה"ס.

בהיעדר שרידי ישובים בני זמנם בקרבת הדולמנים, סביר להניח שהם הוקמו ע"י שבטי רועים נוודים

ונוודים- למחצה.

רוג'ום אל הירי- גילגל רפאים. אתר כלקוליתי, צפון מזרחי לכנרת. מעגל של אבני בזלת מסודרות במעגל ויש כמה השערות למשמעותו:

  1. נועד לקביעת לוח שנה
  2. אתר פולחן
  3. השם העברי ניתן בהקשר של עוג מלך הבשן, ורפאים הם הענקים שעוג נמנה עליהם.
  4. אתר קבורה.

ארץ גשור– ארץ גשור- ממלכה בשטח שבט מנשה, סמוך לממלכת ארם (שהיתה מצפון וממזרח לה. דרום

רמת הגולן של ימינו היא ארץ גשור המקראית מתקופת הברונזה(כנענית), והברזל(ישראלית).

צפון רמת הגולן היתה מעכה.

מתחם יצחקי: מצודה טבעית בצורת משולש, לכן צריך לבצרו באחת הצלעות בלבד.מתחם-יצחקי: ע"ש מגלהו יצחקי גל. ברמת-הגולן כ-5 ק"מ דרומית – מזרחית לקצרין. מתחם לא גדול אורכו 130 מ' ורוחבו 50 מ', החומה היא השריד הבולט ביותר המצוי בו. גובה החומה היום כ-5 מ', רוחבה בין 10-15 מ', אורכה הכולל כ-130 מ'. על פי החרסים ישוב מהתקופה הכנענית-הקדומה.

דולמנים– דול- שולחן. מן- אבן. מבנה הבנוי משתי אבני גוויל ניצבות, שעליהן הונחה אבן שלישית אופקית, בדומה לשולחן אבן גדול. אלה הם שדות קבורה מתקופת הברונזה הביינמית (תיכונה 1), בין 2200 ל- 2,000 לפנה"ס.

בהיעדר שרידי ישובים בני זמנם בקרבת הדולמנים, סביר להניח שהם הוקמו ע"י שבטי רועים נוודים

ונוודים- למחצה.

רוג'ום אל הירי- גילגל רפאים. אתר כלקוליתי, צפון מזרחי לכנרת. מעגל של אבני בזלת מסודרות במעגל ויש כמה השערות למשמעותו:

  1. נועד לקביעת לוח שנה
  2. אתר פולחן
  3. השם העברי ניתן בהקשר של עוג מלך הבשן, ורפאים הם הענקים שעוג נמנה עליהם.
  4. אתר קבורה.

ארץ גשור– ארץ גשור- ממלכה בשטח שבט מנשה, סמוך לממלכת ארם (שהיתה מצפון וממזרח לה. דרום

רמת הגולן של ימינו היא ארץ גשור המקראית מתקופת הברונזה(כנענית), והברזל(ישראלית).

צפון רמת הגולן היתה מעכה.

 

  • יציאה

    יציאה משער האריות
  • זמן יציאה

    משך טיול כ 4 שעות
  • זמן חזרה

    נקודת התחלה וסיום בעיר נצרת
  • לבוש מומלץ

    המלצות ללבוש בטיול הספציפי הזה
  • כולל

    טסט
    מדריך מקצועי
    מורה דרך מוסמך
    מסלול למיטיבי לכת
    מסלול מעגלי
    מסלול משפחות
    מסלול רטוב
1

תיאור פעילות 1: הגעה למקום

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.
2

תיאור פעילות 2: מתחילים את המסלול

ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס. הועניב היושבב שערש שמחויט - שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק.
3

תיאור פעילות 3: מהלך המסלול

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.
4

תיאור פעילות 4: מה רואים בדרך?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס. הועניב היושבב שערש שמחויט - שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק. ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס. הועניב היושבב שערש שמחויט - שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק.
5

תיאור פעילות 5: סיום המסלול והתפזרות

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.
6

בדיקה

בדיקה

Tour Location

גליל ים קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

מידע על האזור של המסלול

קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.
קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לקוחות ממליצים

מומלץ ביותר! שירות מדהים ומקצועי!

Leave a Reply:

Accommodation
Destination
Meals
Overall
Transport
Value for Money

ארמון אגריפס הורדוס פיליפוס מולך עד שנת 37 לספירה, הוא בונה כאן לראשונה עיר. הוא תכנן עיר היפודמית, מאזור המקדשים יצא קארדו לכוון דרום, בצידי הקארדו נבנו מבנים וארמונות. בשנת 41 לספירה מתמנה אגריפס הראשון, הוא יורש את ילדי הורדוס. בתקופתו העיר גדלה ולאחר מותו בשנת 44 לספירה מתחילה תקופת הנציבים השנייה. בנו, אגריפס השני מקבל אזורי שליטה בצפון. הוא בונה בטבריה, ליד חמי טבריה נמצא פארק ברקו, שם נמצאים שרידי העיר הרומית ביזנטית, וכן ליד יריחו נמצא רמון נוסף של אגריפס השני. אך הארמון המפואר ביותר של אגריפס השני היה כאן בעיר בניאס. בכניסה לעיר היו 2 מגדלים ובמרכזם שער, משני הצדדים משטחים חצי עגולים שהם היו בסיסי מגדלים. הפתח אותו רואים כיום הוא חלק ממערכת הניקוז, לא הכניסה לעיר שהייתה, כאן הייתה הכניסה לארמון, כניסה דומה נמצאה בטבריה. אחד מתיאורי הארמון נמצאים בכתבי יוספוס פלביוס, שם הוא מתאר תהלוכות שבויים יהודים מהמרד הגדול שהובלו מארמון אגריפס לאחר המרד. העיר בניאס ממשיכה להתקיים כעיר פגאנית לתוך התקופה הביזנטית, לא נמצאו כאן כנסיות ביזנטיות, הפולחן הפגאני היה כאן חזק. בתקופה הערבית הקדומה שובש שם המקום מפניאס לבניאס. בשנת 1106 הצליחו הכוחות המוסלמים להכות ביושבי הנסיכות הצלבנית של הגליל, ובכך מנעו למעשה ניסיון של הצלבנים לנהל מסע לכיבוש דמשק. על אף ניסיונות הצלבנים נשארה העיר בניאס בידי שליטי דמשק המוסלמים, אשר העבירו אותן בשנת 1126 לידיהם של בני כת האסמאעיליה, כת שיעית קיצונית. שלוש שנים לאחר מכן, עלה לשלטון בדמשק טאג' אל-מולוכּ בורי, מוסלמי סוני באמונתו ושונא שיעים מושבע. מיד לאחר המלכתו החל בורי בטבח בבני האסמאעיליה בדמשק, טבח אשר סימן לתושבי בניאס את אשר עתיד לבוא לפתחם. כדי להימלט מרדיפותיו של השליט החדש קשרו יושבי העיר קשר עם מלך הצלבנים וחתמו איתו הסכם לפיו השליטה בבניאס תימסר לידי הצלבנים וזאת תמורת מתן חסות לבני הכת בתחומי הממלכה הצלבנית. בסוף שנת 1129 נכנס לבניאס שליטה הצלבני החדש - רנייה דה ברוס, אציל ממוצא נורמאני אשר ביצר את העיר, הקים בתחומיה מבצר חזק והפך אותו לתחנת מוצא למסע עתידי לכיבוש דמשק. אולם שלטונם של הצלבנים בבניאס היה קצר מכפי שציפו. בשנת 1132 נקראו כוחותיו של רנייה דה ברוס לסייע בדיכוי מרידה נוצרית אשר פרצה בפנים הארץ. השמועה על העדר כח מגן על המבצר הגיעה לאוזניהם של שליטי דמשק ואלו גמלו בליבם לכבוש את העיר ולהסיר את האיום הטורדני מגבולם המערבי. הקרב על בניאס נמשך זמן קצר בלבד, ובסופו נפלה העיר בידי המוסלמים, כמו גם שבויים נוצרים רבים אשר שהו בה באותה העת. בין השבויים הנוצרים, אשר רובם ככולם לא נמנו על הכוחות הלוחמים אשר עזבו אותה, הייתה גם אשתו של מושל העיר - דה ברוס. תקופת השקט שהביא עמו הכיבוש המוסלמי הסתיימה בשנת 1137 עת עלו על העיר כוחותיו של עבד א-דין זנג'י, שליטה הסלג'וקי של העיר מוסול שבעיראק של ימינו. כמו הצלבנים לפניו, גם שליט זה כבש את העיר במטרה להמשיך ממנה מזרחה ולכבוש את דמשק. לפני שכבש את בניאס כבש זנג'י יעדים נוספים באזור בקעת הלבנון, ועם כיבושה של בניאס יצר טבעת היקפית של כוחות המוכנים לפרוץ אל דמשק מכל עבריה. שליטי דמשק המבוהלים, אשר השכילו להבין את חומרת מצבם, הזדקקו לבעל ברית חזק אשר יתן ידו למיגור האיום החדש על בירתם. בעל הברית אותו בחרו לבסוף הדמשקאים היו לא אחרים מאשר אותם הצלבנים אשר הוכו והושפלו על ידי המוסלמים חמש שנים קודם לכן. צבא ממלכת ירושלים שש לעזרת שליטי דמשק, וזאת בתמורה להתחייבות מצד הדמשקאים לאפשר לצלבנים לשוב ולשלוט בבניאס לאחר שוך הקרבות. בקרבות שנערכו לבסוף בין המחנות לחמו זה לצד זה כוחות מוסלמים מדמשק וכוחות צלבנים מהמדינות הצלבניות יחד עם תגבורות של חילות משלוח מארצות אירופה השונות. המגינים הסלג'וקים הגנו על בניאס במשך חודש שלם, במהלכו נערכו במקום קרבות עקובים מדם. למרות המלחמה הממושכת ונחיתותם המספרית, לא נכנעו הכוחות המגינים, ולמעשה הם ויתרו על שליטתם בעיר רק לאחר שהכוחות התוקפים שילשו לידיהם של המגינים ממון רב בתמורה לויתורם על העיר. עם תום הקרבות בשנת 1140 שבו רנייה דה ברוס ואביריו לשבת בבניאס, וזאת תחת הסכם הידידות שנחתם בין הצלבנים לשליטי דמשק טרם המלחמה. במשך 17 שנה ישבו הצלבנים בבניאס. למעט תקרית זניחה, בה תקפו כוחות טורקמנים את העיר ובזזו אותה אך הוכרחו לאחר זמן קצר על ידי שליט דמשק להשיב את שלל הביזה לאדוניו המקוריים, התנהלה העיר על מי מנוחות והסכם השלום נותר על כנו. את הסיבה לביטול ההסכם העניקו דווקא הצלבנים, כאשר כוחותיו של מלך ממלכת ירושלים, בלדווין השלישי החלו פוגעים בתושבים המוסלמים שבאזור בניאס. כתגובה לעוינות הצלבנית ארבו כוחותיו של שליט דמשק נור א-דין לשיירת אספקה צלבנית אשר הייתה מלווה באבירי המסדר ההוספיטלרי, תקפו אותה לפני הגיעה לבניאס ומנעו למעשה אספקת מזון אשר נועד לשמש את המבצר ואת העיר לתקופה של שישה חודשים. לאחר ניתוקה של בניאס מהממלכה פשטו עליה כוחות מוסלמים וכבשו אותה. האבירים המתבצרים עמדו בפני התקפות המוסלמים עד להגעת התגבורת מירושלים אותה הוביל המלך בלדווין אשר הניס לבסוף את המוסלמים מהאזור. המפלה שנחל בקרב על בניאס לא מנעה מנור א-דין לשוב ולנסות להשיב את המבצר לידיו. לאחר מספר ניסיונות כושלים הצליח השליט הסורי לכבוש את העיר ב־18 באוקטובר 1164 וזאת עקב עיסוקם של הצלבנים במלחמה בעברה השני של ממלכתם מול מצרים. לאחר כיבוש העיר בידי המוסלמים לא שבו הצלבנים לשלוט בה מעולם. העיר ניתנה לשליטי דמשק (אשר איחדו כוחות בינתיים עם כוחותיו של נור א-דין) אולם הם לא שיפצוה והשאירו אותה בשיממונה. במאה ה-13, לאחר בניית מבצר נמרוד על ידי המוסלמים כמגן על דמשק ממערב ירדה בניאס מגדולתה. הסולטאן הממלוכי בייברס שיפץ את העיר הצלבנית בשנת 1265, אולם לאחר גירושם של הצלבנים מארץ ישראל ירדה חשיבותה של העיר והיא הפכה בהדרגה לכפר קטן. בשנת 1923 החליטה ועדה בינלאומית כי הנחל עצמו יישאר בשטח המנדט הבריטי בעוד שהכפר והמערה יהיו בשטח המנדט הצרפתי (ובמשתמע, חלק מסוריה). מלחמת העצמאות קיבעה מצב זה, כאשר רק חלקו הדרומי של הנחל נותר בשליטה ישראלית. הסורים השתלטו על חלקו הצפוני של הנחל, שהוגדר בהסכם שביתת הנשק עם סוריה כאזור מפורז. בשנת 1964 ריכזה סוריה ציוד הנדסי כבד באזור, והחלה במפעל שמטרתו הטיית מסלול הנחל מזרחה על מנת למנוע ממימיו להגיע לישראל. ישראל התנגדה לפעולה זו, והמלחמה על המים החלה בגיזרה. אחד משיאיו היה פעולה גדולה של צה"ל ב-12 באוגוסט 1965 במהלכה הצליח צה"ל להשמיד את ציוד ההטיה, לאחר קרב בו הופעלו ארטילריה וטנקים. הסורים המשיכו במאמציהם, אך הצליחו לחפור רק חלק קטן מן התעלה. בליל ה-10 ביוני 1967, במסגרת מלחמת ששת הימים, נכבש האזור בידי כוחות מחטיבת גולני. בקרב שנערך במקום נהרגו 4 חיילים ונפצעו 12. בשנות האלפיים, האתר הוא חלק משמורת נחל חרמון, ובמקום ישנם מסלולי טיולים רגליים, בנופי הפרא הקדומים של האזור ובין השרידים הארכאולוגים מהתקופה הצלבנית והרומית. האל פאן פאן, אל במיתולוגיה היוונית, אל רועי הצאן, הפוריות וטבע. מתוך ״ההמנונות ההומריים״, שהיא יצירה קלאסית מספרות יוונית עתיקה שמתוארכת למאה ה-7 לפנה׳׳ס:
You don't have permission to register